Retur og bytte
Hvordan returnerer jeg en vare?
Vi bruker både PostNord og Posten for alle våre returer. Returer gjøres enkelt med en QR-kode som du viser på ditt nærmeste innleveringssted.
Hvis du skriver ut fraktetiketten selv, er det avgjørende at pakken leveres til riktig transportør. Velger du Posten, må pakken leveres til et Posten-innleveringssted. Velger du PostNord, må pakken leveres til et PostNord-innleveringssted.
Vi er ikke ansvarlige hvis pakken blir levert til feil transportør og forsvinner.
Viktig: Sørg for å fjerne den gamle fraktetiketten, eller plasser den nye fraktetiketten over den gamle hvis du returnerer varen i samme emballasje.
Instruksjoner til returskjema
Hvis du fyller ut returskjemaet, kan du på forhånd velge om du ønsker refusjon eller bytte. Hvis du ikke fyller ut skjemaet, vil du motta en e-post når vårt lager mottar returen, hvor du kan velge mellom bytte eller refusjon.
Når vil jeg motta refusjonen min?
Du vil motta en e-post når vårt lager har mottatt din retur. Det kan ta opptil 7 virkedager før refusjonen vises på kontoen din fra det tidspunktet vi behandler kreditten.
Betingelser for Retur og Bytte
For å være kvalifisert for retur og/eller bytte, må varen din være ubrukt og i samme tilstand som da du mottok den. Den må ikke være brukt, vasket eller endret på noen måte. Returer vil ikke bli akseptert dersom den originale merkelappen er klippet av.
Byttepolicy
Bytte gjøres enkelt ved at vi gir et gavekort som dekker kostnaden for byttet samt frakt.
Returrett
Hvis du ønsker å kansellere kjøpet ditt, har du 30 kalenderdager fra datoen du mottok den siste varen.
For returer som ikke gjelder bytte, vil returkostnaden bli trukket fra refusjonsbeløpet. Kostnaden er 79 NOK.
Dette gjelder kun dersom du bruker vår returløsning/etikett. Det er ingen fratrekk hvis du returnerer varen for egen regning. Det er avsenderens ansvar å sørge for at returen når vårt lager. Vi anbefaler derfor å bruke sporbar frakt hvis du betaler for returen selv.
Angrerettloven regulerer plikter og rettigheter mellom forbrukere og bedrifter. For mer informasjon, se Angrerettloven.
Fant du ikke svaret du var ute etter?
Send oss gjerne en epost til hello@aloalabel.no